Call Centrum:

Za prvý polrok 2021 stúpol počet podvodov na Slovensku o pätinu

31. 08. 2021

Kým niektoré metódy ako sa obohatiť na cudzí účet postupne ubúdajú, podvodov tento polrok pribudlo. Vyplýva to zo Štatistiky kriminality v Slovenskej republike. Počet zistených podvodov za prvý polrok 2021 medziročne stúpol o takmer 21 percent. Pokusov, nenahlásených podvodov či podozrení na podvod však môže byť výrazne viac. 

„Špeciálnu kapitolu tvoria takzvané kyberpodvody. Naši právnici sa v mene klientov viackrát zaoberali touto oblasťou. Riešenie a nápravu však komplikuje fakt, že veľmi často ide o zahraničné stránky a polícii sa z objektívnych príčin nepodarí vždy zistiť identitu prevádzkovateľa,“ vysvetľuje Zuzana Štefániková, vedúca Oddelenia likvidácie právnej ochrany poisťovne Wüstenrot. 

Podľa jej slov veľmi často ide napríklad o podvodné konanie pri objednávaní tovarov zo zahraničia, kedy obchodník zavádzal svojimi cenami. Medzi nebezpečné  kyberpodvody patrí aj krádež identity, získavanie osobných informácií a ich následné zneužívanie.

V skupine klasických podvodných konaní, podľa údajov právnej ochrany poisťovne Wüstenrot, sú často zastúpené podvody či pokusy o podvod pri nákupe tovarov. Napríklad, ak obchodník alebo poskytovateľ služby uvedie zákazníka do omylu, najmä pri stanovovaní ceny.


„Často klientovi pomáhame v situácii, kedy má podozrenie na podvod. Teda pri uzatváraní zmluvy mu mal obchodník ústne uviesť iné informácie, ako obsahuje zmluva, ktorú klient podpísal. Preto vždy odporúčame veľmi pozorne si zmluvy pred podpisom prečítať, prípadne sa poradiť s právnikmi,“ 
uzatvára Zuzana Štefániková.




Sme tu pre vás